SZKOŁA PODSTAWOWA W ZIELENIU
im. gen. Tadeusza Kościuszki

W dniach 18 - 19 grudnia 2019 r. uczniowie naszej szkoły, uczestnicy zajęć organizowanych w ramach projektu English Teaching mieli możliwość znalezienia się w prawdziwych tropikach, a dokładniej w słynnej Tropical Islands w Berlinie. Nasza wycieczka rozpoczęła się w środę, 18 grudnia o godzinie 6:30, kiedy wreszcie zapakowaliśmy się w dwadzieścioro uczniów wraz z trojgiem opiekunów do komfortowego busa i wyruszyliśmy w podróż. Oj, niektórzy nie zdawali sobie sprawy, jak to jest daleko, pożywiali się w autobusie i relaksowali przed czekającymi atrakcjami. Wreszcie o godzinie 14-tej dojechaliśmy na miejsce. Dostrzegliśmy ogromny budynek z wielkim parkingiem i właśnie w tej chwili zaczęła się prawdziwa przygoda - baseny, zjeżdżalnie, baseny zewnętrzne, obiad i harce w wodzie do północy. Kolejną niespodzianką był nasz nocleg, w namiotach kilkuosobowych znajdujących się na środku "pustyni" wypełnionej białym piaskiem.
Zmęczeni, położyliśmy się wreszcie spać. Po pobudce o godzinie ósmej, zjedzeniu śniadania, poswawoliliśmy jeszcze do południa na tropikalnych atrakcjach, a potem przejechaliśmy do centrum Berlina, by zjeść obiad i poczuć magię zbliżających się świąt, zobaczyć Jarmark Bożonarodzeniowy przy Pałacu Charlottenburg. Wypiliśmy tradycyjne kakao z wanilią, zjedliśmy wspaniałą czekoladę, wysłuchaliśmy chórów, wykonujących okazjonalne pieśni, wrzuciliśmy grosz na szczęście prawdziwemu kataryniarzowi z paugą i małpą i ruszyliśmy w drogę powrotną. Zmęczeni, ale niezwykle zadowoleni, wróciliśmy do Zielenia około godziny 23. Dobrze, że następnego dnia była już Szkolna Wigilia