Od września do grudnia uczniowie klas VII i VIII uczestniczyli w projekcie Gdzie nie spojrzysz - matematyka. Dzięki dofinansowaniu Fundacji mBanku uczniowiemogli realizować swoje pomysły. Grupa projektowa (dziewczęta z klasy VII) po konsultacjach z pozostałymi uczestnikami planowała pracę podczas realizacji projektu.
Uczniowie brali udział w spotkaniu integracyjnym, podczas którego rozwiązywali łamogłówki logiczne, grali w gry matematyczne i starali się wykorzystać wiedzę z matematyki oraz innych dziedzin do wybudowania możliwie najwyższej wieży z paieru. Uczestnicy projektu brali udział w spotkaniach warsztatowych: przygotowali prezentację o szkole marzeń, przygotowali makietę takiej szkoły oraz kosztorys - ważnym elementem szkoły marzeń było zapanowanie zielonego dachu szkoły z ogrodami deszczowymi, kompostownikiem, panelami słoneczymi oraz miejscem wypoczynku.
Uczniowie uczestniczyli w dwóch nocach w szkole: planowali zakupy i budżet do przygotowania pizzy, gofrów, pierniczków, korzystali z proporcji w celu przygotowania smakołyków dla licznej grupy, uczestniczyli w warsztatch tworzenia naszyjników, bransoletek, warsztatach modelarskich, podczas których korzystając ze skali budowali makiety domków, kościoła i zamku. Uczniowie programowali w scratch pracę robotów pomagających w budowie ogrodu na dachu, tworzyli program, który "przewidywał" przyszłość, obliczali prawdopodobieństwo wylosowania danego zdarzenia.
Uczestnicy projektu podczas spotkań warsztatowych opracowali, na podstawie przygotowanej przez nauczyciela instrukcji (metoda webquest), projekty, w których przedstawiali dziedziny życia codziennego, w których można spotkać matematykę. Projekty dotyczyły kuchni, sklepu, ogrodu, architektury, sportu, zabawy, rolnictwa, siłowni, modelarstwa oraz szkoły marzeń.
Kulminacyjnym punktem projektu Gdzie nie spojrzysz - matematyka było szkolne święto matematyki, które trwało dwa dni. Uczniowie klas VII i VIII przedstawili młodszym kolegom, nauczycielom i rodzicom swoje projekty, przygotowali rozgrywki gier matematycznych i logicznych, pomagali pierwszoklasistom w stosowaniu symetrii oraz ustalaniu kolejności elementów przy tworzeniu wisiorków i bransoletek, a piątkoklasistów wprowadzili w świat skali podczas budowy makiet średniowiecznych domów, wiatraków, zamku i murów.
Projekt dofinansowała Fundacja mBanku |