Z odpisów 1% od podatku dochodowego za 2016 rok nasza szkoła otrzymała kwotę 1385 zł, która będzie przeznaczona na realizację ciekawych pomysłów uczniów.
Wydatkowanie tych środków nastąpi po wyborze projektu, który zgłosić mogą, a następnie wybrać uczniowie klas 4, 5 i 6 szkoły podstawowej oraz 2 i 3 gimnazjum.
Zasady tego wyboru określa poniższy regulamin:
§ 1 Postanowienia ogólne
1. Kwota budżetu partycypacyjnego 2016 wynosi 1358 zł
2. Projekty finansowane ze środków budżetu partycypacyjnego dotyczyć muszą głównie potrzeb Szkoły Podstawowej im. gen. Tadeusza Kościuszki w Zieleniu.
3. Projekty nie mogą obejmować:
- broni palnej i białej oraz materiałów pirotechnicznych,
- żywności, w tym używek,
- zamknięcia szkoły.
4. Realizacja projektów nastąpi do końca lutego 2018 r.
§ 2 Zgłaszanie pomysłów
1. Pojedyncze osoby lub grupy uczniów od klasy 4 szkoły podstawowej do 3 gimnazjum mogą zgłaszać swoje projekty, przy czym jeden uczeń może podpisać się pod nie więcej niż jednym projektem,
2. Projekt powinien zawierać pełen opis, uzasadnienie, planowane koszty realizacji, miejsce i czas realizacji,
3. Każda propozycja zadania musi zostać poparta podpisami co najmniej 5 uczniów. Jeden uczeń może poprzeć nie więcej niż 3 projekty. Potwierdzenia imienne pomysłodawcy powinni przechowywać w celu okazania.
4. Projekty zgłaszać należy na formularzu, który jest załącznikiem do tego regulaminu do dnia 4 grudnia 2017 roku poprzez pocztę elektroniczną na adres decydujemy@zielen.edu.pl,
5. Wszystkie projekty będą opublikowane na stronie internetowej szkoły oraz w gablocie w szkole.
§ 3 Zasady wyboru zadania
Od 5 do 8 grudnia 2017 roku pomysłodawcy będą mogli prowadzić aktywną promocję swoich projektów, a w dniu 11 grudnia na pierwszej godzinie lekcyjnej, w sali gimnastycznej możliwe będzie publiczne przedstawienie swoich koncepcji. Po prezentacji nastąpi głosowanie. każdy uczeń klas 4p-3g będzie mógł oddać głos na jeden, dwa lub trzy wybrane projekty,
Komisja skrutacyjna poda wyniki głosowania tego samego dnia w południe.
W dalszym postępowaniu wezmą udział 2 projekty, które uzyskają największą liczbę głosów. Jeśli tyle samo głosów dostaną drugi i trzeci projekt, wówczas o wyborze zadecyduje większa liczba zgłaszających plus popierających, a jeśli te liczby będą takie same, to przeprowadzone zostanie losowanie,
W okresie od 12 do 20 grudnia trwać będzie kampania wyborcza dotycząca tych dwóch projektów,
W dniu 21 grudnia odbędzie się głosowanie nad ostatecznym projektem, który zostanie zrealizowany.
Wszystkie działania określone w punktach 1-6 organizuje i koordynuje RSU SP w Zieleniu.
§ 4 Realizacja zadania
Po wyborze projektu pomysłodawcy zadania zostaną zaproszeni na spotkania konsultacyjne z Dyrektorem w celu ustalenia zasad jego realizacji.